E-Fatura ve E-İrsaliye Yeni Merkez Uygulama Geçişi Hakkında Duyuru ve Defter Beyan Sistemi ve Dijital Vergi Dairesi Duyurusu 13-12-2024


E-Fatura ve E-İrsaliye Yeni Merkez Uygulama Geçişi Hakkında Duyuru

Başkanlığımız https://ebelge.gib.gov.tr/anasayfa.html internet adresinde 21.11.2024 tarihinde yapılan duyuruda Başkanlığımızca yürütülen yeni merkez uygulamanın devreye alınması çalışmalarında son aşamaya gelindiği ve e-Fatura ve e-İrsaliye uygulamalarına ilişkin yeni merkez uygulamasına geçiş işlemlerinin 14.12.2024 tarihinde saat 00:01 itibarıyla başlamasının planlandığı belirtilmiştir.

Bu kapsamda, söz konusu duyuruda da belirtildiği üzere e-Fatura ve e-İrsaliye uygulamalarına ilişkin yeni merkez uygulamasına geçiş işlemlerine 14.12.2024 tarihinde saat 00:01 itibarıyla başlanacak olup, yeni merkez uygulamasının 16.12.2024 tarihi saat 08:00'de devreye alınması planlanmaktadır.

Yeni merkez uygulamanın devreye alınması sırasında Başkanlığımız çıkış IP'si değişmeyecek, canlı ortama

"Uç Nokta: https://merkez.gib.gov.tr/EFaturaMerkez/services/EFatura"

ve

"WSDL Adres: https://merkez.gib.gov.tr/EFaturaMerkez/services/EFatura/EFatura.wsdl"

adresleri üzerinden erişim sağlanacaktır.

Yeni merkez uygulaması geçiş işlemlerine yönelik çalışmaların devam ettiği yukarıda belirtilen saat aralıklarında; e-Fatura ve e-İrsaliye uygulamaları ile e-Fatura ve e-İrsaliye portalları ve e-Belge sorgulama servisleri hizmet veremeyecektir.

Bu nedenle e-Fatura ve e-İrsaliye portallarını kullanan mükelleflerimiz ile e-Fatura ve e-İrsaliye uygulamalarına kayıtlı mükelleflerimizin, söz konusu çalışmaların devam ettiği saat aralıklarında düzenlemeleri gereken belgeleri matbu (kâğıt ya da e-arşiv fatura) belge olarak düzenlemeleri mümkün bulunmaktadır.

Söz konusu çalışmanın planlanandan daha önce tamamlanması durumunda Başkanlığımızca ayrıca bilgilendirme yapılacaktır.

Duyurulur.

GİB

Defter Beyan Sistemi Duyurusu

Bilindiği üzere 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun Mükerrer 20/A maddesi uyarınca, kazançları basit usulde tespit olunan mükelleflerin anılan Kanunun 46 ncı maddesine göre tespit edilen kazançları gelir vergisinden müstesnadır. Söz konusu hükmün uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar 26.05.2022 tarihli ve 31847 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanmış olan 320 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebliğinde düzenlenmiştir. Söz konusu düzenlemelerde belge düzeni, kayıtların tutulması ve mükellefiyet ile ilgili diğer ödevlerin yerine getirilmesi hususlarında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Dolayısıyla basit usule tabi mükelleflerin; kayıtların tutulması, belge düzeni ve mükellefiyetleri ile ilgili diğer yükümlülüklerini, mevcut mevzuat hükümleri kapsamında yerine getirmeye devam etmeleri gerekmektedir. Bu kapsamda "Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi" düzenlenen meslek odaları veya meslek mensupları aracılığıyla "Defter-Beyan Sistemi" üzerinden kayıtların tutulmasına da devam edilecektir. Basit usulde kazanç istisnasından yararlanacak olan mükellefler istisna kapsamındaki bu kazançları için yıllık beyanname vermeyecek ve diğer gelirleri dolayısıyla beyanname vermeleri halinde de bu kazançlarını beyannameye dâhil etmeyeceklerdir.

Dijital Vergi Dairesi Duyurusu

İnteraktif Vergi Dairesinde Yer Alan Hizmetlerden Dijital Vergi Dairesine Taşınanlar Hakkında Duyuru

İnteraktif Vergi Dairesindeki hizmetlerden aşağıda yer alanlar 12.12.2024 tarihinden itibaren Dijital Vergi Dairesine taşınmıştır.

  • Seyyar EFT POS Cihazı Kullanım Talep Dilekçesi,
    • Masaüstü EFT POS Cihazı Kullanım Talep Dilekçesi,
      • Konaklama Vergisi Beyannamesi Mükellefiyet Açılış Dilekçesi,
        • Turizm Payı Mükellefiyet Açılış Dilekçesi,
          • Harç ve Değerli Kağıt Bedeli İade Talep Dilekçesi,

          Dijital Vergi Dairesine giriş yaptıktan sonra Dilekçelerim/Yeni Dilekçe Oluştur menüsü aracılığıyla dilekçelerinizi elektronik ortamda ilgili birime iletebilirsiniz.